RZESZÓW MIASTEM SPRAWNEJ KOMUNIKACJI
Moim priorytetem w realizacji działań w zakresie transportu będzie zachowanie walorów środowiskowych Rzeszowa. Usprawnienia w transporcie będą mieć charakter proekologiczny, a ich celem jest zmniejszenie zanieczyszczeń i hałasu w mieście.
Najważniejszymi moimi działaniami będą:
- opłacalny dla mieszkańców system zachęt do korzystania z miejskiego transportu oraz pojazdów alternatywnych tzw. zrównoważona mobilność, czyli stopniowe wyprowadzanie ruchu samochodowego z okolic centrum, z pozostawieniem możliwości poruszania się pojazdów niskoemisyjnych; strefa czystego transportu w śródmieściu,
- podnoszenie jakości transportu miejskiego poprzez zakup niskoemisyjnego taboru, w tym napędzanego wodorem, a także rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej,
- Inteligentne Systemy Transportowe,
- nowoczesne przystanki,
- centra przesiadkowe Park&Ride,
- wypożyczalnie rowerów i skuterów elektrycznych,
- połączenie ścieżek rowerowych w spójną miejską sieć, w tym zwłaszcza w okolicach centrum oraz rowerowe przeprawy przez Wisłok,
- powiększenie stref przeznaczonych wyłącznie dla ruchu pieszego,
- drogi rowerowe odseparowane od ruchu samochodowego do i z okolicznych miejscowości, w tym jako pierwsza droga rowerowa do Zamku w Łańcucie, który to pomysł omówiliśmy już z Burmistrzem Łańcuta i zainteresowanymi samorządowcami,
- prosta w obsłudze miejska aplikacja, pomagająca użytkownikom wybrać optymalne trasy i formy transportu, aby sprawnie poruszać się po mieście,
- wspólny, zintegrowany bilet MPK, MKS i kolei aglomeracyjnej,
- przeprowadzenie modernizacji dworca PKS i wkomponowanie go w nowoczesne Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne.
TANI I EFEKTYWNY TRANSPORT MIEJSKI
- wprowadzę Kartę Rzeszowiaka - opłacalny system integrujący bilety komunikacji miejskiej z opłatami parkingowymi,
- postawię na zrównoważoną mobilność, czyli stopniowe wyprowadzanie ruchu samochodowego ze ścisłego centrum, z pozostawieniem możliwości poruszania się pojazdów niskoemisyjnych. Obejmę ulice w ścisłym centrum miasta strefą spokojnego ruchu Tempo 30,
- priorytet dla komunikacji publicznej,
- wprowadzę jeden, wspólny, zintegrowany bilet ZTM, MKS i kolei aglomeracyjnej, a także doprowadzę do modernizacji dworca PKS i integracji go z powstającym właśnie nowoczesnym Rzeszowskim Centrum Komunikacyjnym oraz Dworcem Lokalnym. Powstanie autentyczne serce transportu dla Rzeszowa. Jednocześnie stworzone zostaną małe centra przesiadkowe (węzły) zlokalizowane przy głównych szlakach drogowych oraz przy przystankach PKA,
- stworzę spójny system informacji o połączeniach różnych przewoźników: ZTM, PKS, podmiejskiej kolei aglomeracyjnej i innych przewoźników przejeżdżających przez miasto,
- wprowadzę reorganizację siatki połączeń, poprzez optymalizację linii autobusowych, rozkładów jazdy i taryf biletowych. Kompleksowa organizacja transportu autobusowego w Rzeszowie będzie zachęcać podróżnych do aktywnego korzystania z usług, zdecydowanie wpływając na optymalizację kosztów budżetowych Miasta Rzeszowa w tym zakresie.
MIEJSKA SIEĆ ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
- połączenie ścieżek rowerowych w spójną miejską sieć, w tym zwłaszcza w okolicach centrum oraz rowerowe przeprawy przez Wisłok. Poprawiona zostanie infrastruktura dla rowerzystów: istniejąca zabudowa w centrum miasta nie pozwala na tworzenie odseparowanych ścieżek rowerowych, dlatego wytyczone zostaną bezpieczne drogi dla rowerzystów. Na wszystkich ścieżkach rowerowych podniesiony zostanie standard bezpieczeństwa rowerzystów,
- drogi rowerowe odseparowane od ruchu samochodowego do i z okolicznych miejscowości. W pierwszej kolejności powstanie droga rowerowa do Zamku w Łańcucie,
- przy każdej szkole i miejskiej placówce powstaną zadaszone parkingi rowerowe z wielopoziomowymi stojakami rowerowymi.
SPRAWNY SYSTEM POŁĄCZEŃ DROGOWYCH
Przygotowanie i realizacja najważniejszych inwestycji drogowych:
- południowa obwodnica, wraz z mostem przez Zalew aż do węzła A4 Rzeszów Wschód. Ta pilnie oczekiwana przez mieszkańców droga rozwiąże sporą część problemów komunikacyjnych miasta ograniczając ruch w centrum,
- budowa dwupoziomowego skrzyżowania na rondzie Pobitno,
- “Wisłokostrada” łącząca ul. Rejtana wzdłuż Wisłoka do mostu przy ul. Ciepłowniczej (musimy ograniczyć dewastację dziewiczych terenów rekreacyjnych nad rzeką),
- połączymy ulicę Wyspiańskiego z Hoffmanowej. Znajdę optymalne rozwiązanie, aby połączyć te drogi. Bardziej praktyczny, a przy tym nie dewastujący przestrzeni, będzie tunel,
- most przez Wisłok do Boguchwały - w miejscu obecnej kładki rowerowej na osiedlu Budziwój. Nowy most ulży przeciążonej ul. Kwiatkowskiego.
CHODNIKI DLA PIESZYCH - PARKINGI DLA SAMOCHODÓW
Powiększę strefę przeznaczoną wyłącznie dla ruchu pieszego, szczególnie w centrum miasta. Stworzę szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnością i ograniczeniami ruchu oraz dla wózków dziecięcych poprzez likwidację zbyt wysokich krawężników. Spowoduję, że kierowcy parkować będą swe samochody wyłącznie na miejscach parkingowych, uwalniając w ten sposób chodniki dla pieszych
RZESZÓW MIASTEM SPRAWNEJ KOMUNIKACJI
Moim priorytetem w realizacji działań w zakresie transportu będzie zachowanie walorów środowiskowych Rzeszowa. Usprawnienia w transporcie będą mieć charakter proekologiczny, a ich celem jest zmniejszenie zanieczyszczeń i hałasu w mieście.
Najważniejszymi moimi działaniami będą:
- opłacalny dla mieszkańców system zachęt do korzystania z miejskiego transportu oraz pojazdów alternatywnych tzw. zrównoważona mobilność, czyli stopniowe wyprowadzanie ruchu samochodowego z okolic centrum, z pozostawieniem możliwości poruszania się pojazdów niskoemisyjnych; strefa czystego transportu w śródmieściu,
- podnoszenie jakości transportu miejskiego poprzez zakup niskoemisyjnego taboru, w tym napędzanego wodorem, a także rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej,
- Inteligentne Systemy Transportowe,
- nowoczesne przystanki,
- centra przesiadkowe Park&Ride,
- wypożyczalnie rowerów i skuterów elektrycznych,
- połączenie ścieżek rowerowych w spójną miejską sieć, w tym zwłaszcza w okolicach centrum oraz rowerowe przeprawy przez Wisłok,
- powiększenie stref przeznaczonych wyłącznie dla ruchu pieszego,
- drogi rowerowe odseparowane od ruchu samochodowego do i z okolicznych miejscowości, w tym jako pierwsza droga rowerowa do Zamku w Łańcucie, który to pomysł omówiliśmy już z Burmistrzem Łańcuta i zainteresowanymi samorządowcami,
- prosta w obsłudze miejska aplikacja, pomagająca użytkownikom wybrać optymalne trasy i formy transportu, aby sprawnie poruszać się po mieście,
- wspólny, zintegrowany bilet MPK, MKS i kolei aglomeracyjnej,
- przeprowadzenie modernizacji dworca PKS i wkomponowanie go w nowoczesne Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne.
TANI I EFEKTYWNY TRANSPORT MIEJSKI
- wprowadzę Kartę Rzeszowiaka - opłacalny system integrujący bilety komunikacji miejskiej z opłatami parkingowymi,
- postawię na zrównoważoną mobilność, czyli stopniowe wyprowadzanie ruchu samochodowego ze ścisłego centrum, z pozostawieniem możliwości poruszania się pojazdów niskoemisyjnych. Obejmę ulice w ścisłym centrum miasta strefą spokojnego ruchu Tempo 30,
- priorytet dla komunikacji publicznej,
- wprowadzę jeden, wspólny, zintegrowany bilet ZTM, MKS i kolei aglomeracyjnej, a także doprowadzę do modernizacji dworca PKS i integracji go z powstającym właśnie nowoczesnym Rzeszowskim Centrum Komunikacyjnym oraz Dworcem Lokalnym. Powstanie autentyczne serce transportu dla Rzeszowa. Jednocześnie stworzone zostaną małe centra przesiadkowe (węzły) zlokalizowane przy głównych szlakach drogowych oraz przy przystankach PKA,
- stworzę spójny system informacji o połączeniach różnych przewoźników: ZTM, PKS, podmiejskiej kolei aglomeracyjnej i innych przewoźników przejeżdżających przez miasto,
- wprowadzę reorganizację siatki połączeń, poprzez optymalizację linii autobusowych, rozkładów jazdy i taryf biletowych. Kompleksowa organizacja transportu autobusowego w Rzeszowie będzie zachęcać podróżnych do aktywnego korzystania z usług, zdecydowanie wpływając na optymalizację kosztów budżetowych Miasta Rzeszowa w tym zakresie.
MIEJSKA SIEĆ ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
- połączenie ścieżek rowerowych w spójną miejską sieć, w tym zwłaszcza w okolicach centrum oraz rowerowe przeprawy przez Wisłok. Poprawiona zostanie infrastruktura dla rowerzystów: istniejąca zabudowa w centrum miasta nie pozwala na tworzenie odseparowanych ścieżek rowerowych, dlatego wytyczone zostaną bezpieczne drogi dla rowerzystów. Na wszystkich ścieżkach rowerowych podniesiony zostanie standard bezpieczeństwa rowerzystów,
- drogi rowerowe odseparowane od ruchu samochodowego do i z okolicznych miejscowości. W pierwszej kolejności powstanie droga rowerowa do Zamku w Łańcucie,
- przy każdej szkole i miejskiej placówce powstaną zadaszone parkingi rowerowe z wielopoziomowymi stojakami rowerowymi.
SPRAWNY SYSTEM POŁĄCZEŃ DROGOWYCH
Przygotowanie i realizacja najważniejszych inwestycji drogowych:
- południowa obwodnica, wraz z mostem przez Zalew aż do węzła A4 Rzeszów Wschód. Ta pilnie oczekiwana przez mieszkańców droga rozwiąże sporą część problemów komunikacyjnych miasta ograniczając ruch w centrum,
- budowa dwupoziomowego skrzyżowania na rondzie Pobitno,
- “Wisłokostrada” łącząca ul. Rejtana wzdłuż Wisłoka do mostu przy ul. Ciepłowniczej (musimy ograniczyć dewastację dziewiczych terenów rekreacyjnych nad rzeką),
- połączymy ulicę Wyspiańskiego z Hoffmanowej. Znajdę optymalne rozwiązanie, aby połączyć te drogi. Bardziej praktyczny, a przy tym nie dewastujący przestrzeni, będzie tunel,
- most przez Wisłok do Boguchwały - w miejscu obecnej kładki rowerowej na osiedlu Budziwój. Nowy most ulży przeciążonej ul. Kwiatkowskiego.
CHODNIKI DLA PIESZYCH - PARKINGI DLA SAMOCHODÓW
Powiększę strefę przeznaczoną wyłącznie dla ruchu pieszego, szczególnie w centrum miasta. Stworzę szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnością i ograniczeniami ruchu oraz dla wózków dziecięcych poprzez likwidację zbyt wysokich krawężników. Spowoduję, że kierowcy parkować będą swe samochody wyłącznie na miejscach parkingowych, uwalniając w ten sposób chodniki dla pieszych